tisdag 25 februari 2014

Cupcakes, cupcakes, cupcakes...

... eller om vi ska försvenska det lite muffins, muffins, muffins...


I mitten av januari, vid en sedvanlig kvälls zappande, hade jag helt plötsligt fått en ny tv kanal :) svenska TLC. Säga vad man vill om vissa program men några nya favoritprogram har det blivit, bl a Bakery Boss där Buddy Valastro, konditor, efterapar Gordon Ramsays idé och räddar konditorier från konkurs.

Säger inte att det är något fel med svenska konditorier men dom känns lite bleka i jämförelse med de amerikanska Buddy räddar, och då syftar jag främst på fantasin och färgerna bakverken bjuder på.

Ett stort framgångsrecept verkar även vara cupcakes i alla fantasins smaker och färger och det fick mig sugen på att baka. Då jag dock bara äger ett muffin/cupcake recept på vanliga hederliga chokladmuffins började jag googla... O'boy säger jag bara...


En ny dessert för Donken eller Max kanske??? :) 


Whaaaat!!! :D


Trendiga ugglor på fikabordet kanske?? :) ... eller varför inte min favorit...

 
Den sista måste vara en storsäljare ;)
 
Det verkar som sagt bara vara fantasin som sätter gränser för hur en cupcake kan se ut och smaka... I mitt googlande hittade jag även flera goa recept på matmuffins... men det får bli i ett annat inlägg... nu blir det kväller innan jag fått för mig att börja baka cupcakes till en hel armé ;)
 
God natt världen!!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar