måndag 2 maj 2011

Älskade måndags morgon :)

Jag har börjat längta till måndagsmornar och idag var det dags igen för fortsättningen av Biennaläventyret. :D

Starten på dagen blev att kolla jobbmailen och kolla det utskickade schemat om vad som händer och sker under veckan. Därefter blev det till att slänga sig på cykeln och trampa ner till verkstaden vid Gasklockorna för att kolla med snickare Wåge om vad jag kunde tänkas behöva köpa inför nästa projekt.

Inköpen krävde dock lån av firmabilen och den stod parkerad på Folkteatern i esplanaden så upp på cykeln igen och i en något kylig och blåsig hagelstorm trampa in till stan.

Producent Dan-Axel hade egentligen bokat bilen för ett ärende men var snäll och lät mig ta den istället under förutsättning att jag agerade pizzabud på lunchen. Pizzan skulle mätta munnar på snickarpraktikanterna ute i verkstaden och det passade perfekt eftersom jag ändå skulle tillbaka dit med mina inköp.

Förra veckans platsband har flyttat ut till verkstaden där Jordi och Håkan fixar krokar.

I bilen tog det mig några minuter innan jag listat ut finesserna med avsaknaden av startnykel, handbromsen i form av en knapp och alkomätaren.... man får då lära sig något nytt varje dag :)

Första destinationen gick till slut till ÖB och inköp av ytterligare 6 st zinkhinkar. Åter i bilen på parkeringen utanför ringde först Dan-Axel och berättade att pizzan var beställt och skulle hämtas på Brynäs, och sekunden senare kom ett samtal från färgbutiken Colorama på Näringen där fredagens beställda färger var blandade och klara att hämtas. Bilen skulle också tankas men först pizzaleverans.

Många färger blir det när det smyckas färggrannt.

Efter pizzaleverans, färghämtning och tankning bar det av tillbaks till Folkteatern i stan för att hämta hinkarna vi redan hade i förrådet och tillbakas till verkstaden för tredje gången med allt :)

Färgerna finns nu på plats inför morgondagens målning och jag och Wåge hann även ta fram mått och längd på järnrören jag behöver.

Wåge kapar till rätt längd på rören.

Klockan hade passerat 14.00 när jag återkom till teatern och återlämnat bilen. Det var då först jag upptäckte jag glömt laptopen hemma och även glömt käkat lunch... lunch herre Gud vem har tid med sånt när man kan käka middag när man kommer hem? :)

Resultatet av detta tror jag faktiskt ni får besöka Biennalen för att se ;)

Som tur är har man ett flexibelt jobb och snäll chef som låter en åka hem och jobba. Så det blev en cykeltur hem för att färdigställa de original jag behöver som tredje och sista delen i det nya projektet. Svara på lite jobbmail som trillat in under dagen och via telefon samordna lite volontärer till kommande aktiviteter innan jag gjorde kväller.

Och sedan blev det middag :D... liksom träning och solning.

Nu är det mysbrallor, raggsocker, storstjorta och håret i toffs med korslagda ben som gäller uppkrupen i sängen framför tv burken. Hollywoodhunken Gerard Butler i filmen "Law abiding citizen"  är utsikten... den ni med smör på :D... singel är han visst också... undrar om det går några billigare charters till Änglarnas stad???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar