tisdag 10 maj 2011

I vår lilla lilla värld av blommor...

07.30 idag måndag var det uppsittning på cykeln för att trampa ut till Markbyggarnas växthus på Näringen. Där väntade Ingela och tio gigantiska blomkrukor. Vi skulle ha fått 1000 penseer levererade ifrån Wennbergs handelsträdgård till Biennalens utsmyckning men när alla lass kommit till Näringen var det minst det dubbla.

08.00 i väntan på blommorna.

13 tiden och vi har fått gott om dem :)

Det tog sin lilla stund att plantera och trots hjälpen av tre volontärer höll vi på till klockan närmade sig 14.00.

Med bara saft, en bulle och en banan i magen var det hög tid för lunch efter planteringen. Då är det tur att ett av mina andra "hem" ligger precis mitt i mellan Näringen och Gasklockorna. Det fick bli ett stopp hos Janne på Å-Krogen och inköp av en god lunchlåda med kummel och potäter :)

Sen har det varit full fart hela eftermiddagen och kvällen och jag kan väl inte säga annat än att det var en effektiv eftermiddag/kväll.

Efter den sena lunchen blev det till att klippa lite och tillsammans med Mari-Jeanette Magnusson fixa fronterna på matbarerna i tältet.

Sen blev det till att klä lite bordskivor...

...liksom överdelen av informationsdisken.

Medans Kari satte ljuset ovanför disken.

Därefter fick Wåge och Ingvar ta över och skruva fast fronterna vi målade förra veckan.

Resultatet blev en väldigt snygg informations och biljett disk :)

Mycket mer har hänt i Atsahuset idag med utsmyckningsgruppen då även målningen har fortsatt av diverse bokstäver.

Nina känner seger över målningen :)

Chaterine har målat Alban också :)

Katrin och jag har även hunnit möblera om lite i tältloungen, jag har klippt entrémattan i Atsahuset och Edgetjejerna har idag flyttat in hela sin butik till Atsahuset.

Klockan 20.00 var det tekniskt genomdrag i tältet och därefter hann vi måla lite mer anslagstavlor, hänga tyg och Börje fixade ljuset som ska lysa på det stora B som ska stå utanför.

21.30 gav jag upp för dagen då jag knappt hade energi att ta mig upp på cykeln. Men då var det fortfarande stor målar och fixarverskstad i Atsahuset.

I morgon tisdag är det sista rycket som gäller då det hela ska stå klart kl. 17.00. Fixat, målat och städat.

Men först förhoppningsvis i alla fall fem timmars dvala :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar