onsdag 4 maj 2011

Hink pimp :)

Klockan är tok för mycket redan så detta blir en kortis.

Hink projektet fortsätter och tisdagen har spenderats i verkstan i stort hela dan där zinkhinkarna både nya och gamla har pimpats med färgad tejp i Biennalens färger. Wåge fixade klart svetsningen på stängerna så dem nu har en liten fot i botten på hinken.

Behöver vi säga att det blir en färggrann festival :)

Wåge i svetsar tagen.

När hinkarna vara färdigtejpade åkte jag in till kontoret och skrev ut originalen till hinkvimplarna jag fixade hemma igår. Dem klipptes och laminerades och ska nu sättas fast på stängerna. Tror jag löst problemet hur det ska gå till men vi får testa vad som blir det bästa. (Bilder på vimplarna spar jag dock några dagar till eftersom bild och text på dem avslöjar vad hela hinkprojektet handlar om)

Planen var att lösa problemet i morgon onsdag men det verkar komma andra tyg vimplar i vägen som måste sys i morgon så dem hinner hängas upp i taket på Atsahuset. Så onsdagen verkar för min del bli spenderad i syateljén på Folkteatern. 

Läktarbygge i Stora Gasklockan.

Torsdag morgon 8.30 är det produktionsmöte vid Gasklockorna så jag får nog fixa hinkvimplarna därefter när jag ändå är ute vid verkstan.

Torsdag kommer även tältgänget som ska bygga det fina teatertältet men redan nu är det full flärd inte bara i verstan utan även i Gasklockorna och retorten. I lilla gasklockan är det sedan flera dagar repetitioner på folkteaterns föreställning "Kom ta min hand". I stora gasklockan har det idag varit läktarbygge och i retorten har det hängts ljus.

Många lampor och kablar blir det i retorten.

Nedräkningen går med stormsteg och trots att det för två veckor sedan såg ut som en nästintill omöjlig uppgift med allt som skulle hinnas med måste jag säga att det mesta flyter på fantastiskt bra. Bara för att jag säger det nu kommer jag väl få ångra det i morgon :)

Men det problemet löser vi i så fall då. Nu blir det bingen.
Ses i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar