torsdag 5 maj 2011

En riktig Dahli.

Det blev inget sy vimplar idag, det jobbet har vi fått hjälp med av Lättings Kulturaktivitetshus, min gamla arbetsgivare på 90-talet. 1990 talet alltså :)

Istället blev det ett möte med scenograf Katrin och några volontärsamtal inne på Folkteatern innan jag trampade tillbaka ut till verstan vid Gasklockorna för att färdigställa vimplar och hinkar. Nu återstår bara utplacering på biennalområdet när tält och övrigt är på plats.

Ok då jag avslöjar :) hinkarna ska fyllas med sand och sedan fungera som askfat på området. Hole-in-one askfat :)

Cyklade upp till Brynäs grillen för en sen lunch och därefter blev det en tur till K-Rauta för inköp av handskar innan det blev lite småfix i verkstan.

Vid fem tiden var det dags att dra på målaroverallen och grundmåla anslagstavlor. Det tog sin lilla stund men var väldigt rogivande då jag hade hela Atsahuset för mig själv att tomta i :)

One down one to go...

Strax efter sju var jag klar med målning och som på en given signal dök Peter från Tält och Fest upp och levererade några barbord som ska förvandlas till receptions/informationsdisk under festivalen.

Utsidan av borden ska täckas med skivor som volontärer och jag ska måla i morgon. Sen blir det en massa annat kul också som görs av Edge och studenter från Hig.

I morgon är det frukostmöte 8.30 för att se så allt håller tidsplanen, därefter har jag ytterliggare möte med Micke Berglund Gasklockornas verksamhetsutvecklare. Vid elvatiden kommer några målarvolontärer och sen blir det måla och fixa i Atsahuset.

Full rulle är det som gäller då klockan tickar ned med raketfart. Snart är det Teater Biennal 2011 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar