lördag 7 maj 2011

"Vilket mästerverk är inte människan"...

...och vilka enorma verk hon kan åstakomma...

Gasklockeområdet börjar få sin festivalform. Målningen flyter på och jag hade även under fredagen hjälp av flera underbara volontärer. Men jobbet är ändå långt ifrån klart och jag hör penslarna ropar mitt namn.

En bild säger mer än tusen ord så ni får en mängd roliga bilder att se på isället för mina babblande ord.

Att bygga bokstäver är inte så enkelt. Bobo mäter och räknar noga ut för att få det rätt.

Fredag innebar även att smycka grindarna till Atsahusets ingång så alla ser vart Information och biljettkassan finns. Jordi verkar känna sig lite smått intrasslad :)

All målning börjar ge resultat.

Lunchtid fredag stod där ett litet tält :)

Strax före genrepets start kl. 19.00 hade det växt betydligt :)


Mörkret kryper på och himlen färgades magiskt rosa bakom stora gasklockan när solen gick ner.

Tro inte att arbetet upphör vid mörkrets intrång. Ljussättarna Kari, Jesper och Börje jobbar hårt även då.


Idag lördag är det mera målning som gäller men även att klä bord, skruva fronter på infodisken och hänga draperier. Sen så klart nyprenmiären av "Kom ta min hand" kl 15.00. Missa inte att se den säger jag bara, den är fantastiskt bra :D. Missa inte chansen till någon av alla fantastiska föreställningar Biennalveckan erbjuder. Endast 100:- per biljett, det är ju nästan för billigt för att missa, även en vanlig biokväll kostar mer för tusan :) Nä kultur live ska det vara så det så!!!

Önskar alla en skön lördag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar