söndag 8 maj 2011

Sööömndag...

Lördagen flöt på nästan som planerat med först lite målning och fix i Atsahuset. Bordsskivorna på receptionsdisken kläddes dock inte då det planerade tyget blir lite knöligt att eventuellt skriva på så det kändes inte så praktiskt. Ideén blev istället att köpa vaxduk, något som Katrin skulle fixa idag söndag.

Sen blev det nypremiären av "Kom ta min hand". Salongen var nästan full och ensemblen fick välförtjänta stående ovationer. Och även om jag sett den två gånger på två dagar är det nog tusan jag som tänker smita in i lilla gasklockan även på tisdag kl. 19 :) ... om jag så måste sitta på golvet!

Arbetet ute i teatertältet pågick för fullt under föreställningen och byggkillarna var i full flärd med att lägga den färggranna mattan när jag tittade in i pasusen. Jag vill inte avslöja för mycket innan invigningen men några bilder ska ni få som smakprov.

Färggrannt, mjukt och mysigt kommer det bli på golvet.

Kolla vad många roliga knappar :D Jag måste nog ta ett snack med ansvarig Sven Park från Bröderna Park som bygger tältet, och fråga om jag får ratta lite jag med. 

Efter föreställningen fick jag äran att följa med hela ensemble och produktionsteamet på en trevlig middag. Jag har egentligen inte haft något med uppsättningen att göra men chefen Ingegerd Herlitz tyckte det vore ett bra tillfälle för mig att träffa alla och knyta lite kontakter... och det tackar man storartat för så klart :)

Pausvandring in i Regenereringsverket för pausfika.

Idag blev det för mig en behövlig ledig dag och söndag förvandlades till sömndag. Trots det vakande jag första gången redan klockan sex i morse och min första tanke var; Hjälp jag kommer för sent måste måla... :). Efter att ha fluffat till kudden, vänt mig några varv och övertalat mig själv att ta ledigt lyckades jag dock somna om.

Denna söndag har sen mest gått åt till att slöa framför tvn, dammsugit och torkat golvet för första gången på tre veckor och diskat veckans lunchlådor. Skulle egentligen ha haft energi och fyllt på dem också men energin räckte bara till införskaffandet av en blandsallad från Brynäs Grillen.

Nu ska det bli sängen igen och öka på energidepån. I morgon måndag ska jag träffa Ingela Edkvist kl 8.00 hos Markbyggarna på Näringen där 1200 penseer ska planteras. Som tur är har vi några goa volontärer som kommer och hjälper oss. Jobbet måste bli klart i morgon då de gigantiska krukorna kommer att ställas ut på området under tisdagen.

Sen måste jag så klart åka och titta vad som hänt i tältet och Atsahuset idag söndag.

B som i Biennal...

En liten sak till bara. Många har frågat mig på sistonde vad Biennal egentligen betyder så här kommer svaret. Biennal är alltså ett annat ord för festival, en festival som hålls varannat år. Festivaler som hålls vart tredje år kallas triennial.

Så nu har vi lärt oss något idag också :) God natt och önskar alla en skön ny vecka som verkar bjuda på sommarvärme igen, härligt!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar