torsdag 5 maj 2011

Förvandling på allvar.

Det börjar bli förvandling på allvar på Gasklockeområdet.

Dagen började med frukostmöte 8.30 i retorten där vi alla både Folkteatern, Skottes Musikteater, Edge och Gefle Gourmetservice samlades för ett sista produktionsmöte.

Efter mötet gick jag igenom receptionen och bordens placering med Gun m fl som ska sitta där under biennalveckan och hantera alla biljetter och information, för att höra deras önskemål och behov av utrymmet innanför. När dem var nöjda fick snickare Wåge mäta och såga till fronter.

Jag sprang på nästa möte med Micke Berglund.

Sen fortsatte målningen då fronter till informationsdisken och gigantiska bokstäver skulle grundmålas.

Chaterine Jonsson, Bobo Bäckström & Nina Morin är alla studenter på högskolans Trä & Träteknik och gör ett fantastiskt jobb med gigantiska bokstäver.

Vet inte om man ska kalla sig själv för sexig i målarmundering men praktiskt är det i alla fall. :)

Som tur är hade jag lite hjälp av några goa volontärtjejer med målningen så det blev en hel del gjort idag och deadline på tisdag känns faktiskt mer än ok nu... igår kväll kändes det mer hjälp!


Edge tjejerna Theresa och Emilia gjorde även dem ett fantastiskt ryck idag och fixade det mesta i sin del av lokalen och fick det riktigt mysig och ombonat.

I dag var även dagen D för påbörjan av det stora teatertältets resning, och det verkar onekligen gå snabbt och planerat.

Grusplan onsdag eftermiddag...

... och torsdag eftermiddag :) Visst börjar det se mysigt ut??

Jordi och Håkan fixade upp banderoller längs Atlasgatan också så nu kan ingen förbipasserande missa att det händer stora saker på området.

Risken med att närma sig hårt arbetande kollegor är att man får hjälpa till :) tyvärr var jag lite för kort i rocken för att nå upp och knyta så jag fick fungera som banderollhållare istället medans Jordi och Håkan knöt.


I morgon är det dags för nästa ryck i Atsahuset hela dan. Klockan 19 blir det sen dags att gå på genrepet av "Kom ta min hand" tillsammans med mina goa platsbandsvolontärer. Lördag blir det jobb igen då tältet förhoppningsvis ska börja bli klart och även det så klart ska inredas och utsmyckas.

Söndag blir det för mig en ledig dag innan det måndag morgon är dags för mig och Ingela med volontärer att plantera dryga 1000 stycken penséer.

Det är mycket nu men super kuuuuuul!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar